وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

استقلال 1 - راه آهن

استقلال 1 - راه آهن 1؛همه لیگ برای نفت / دایی این بار کم نیاورد / شعار علیه مظلومی  

استقلال نتوانست سه امتیاز کامل را از آن خود نماید ونفت در صدر جدول لیگ باقی ماند.برخی از هواداران تیم فوتبال استقلال تهران علیه مظلومی شعار دادند 

ورزشگاه آزادی تهران تماشاگر : 25 هزار نفر
 گل ها : علیرضا عباسفرد ( 15 ) ، مجتبی جباری ( 76 )
 داور : محمود رفیعی
 اخطار : علی حمودی ( 14 ) ، آندرانیک تیموریان ( 26 ) ، کیانوش رحمتی ( 27 ) ، سعید چاه جویی ( 36 ) ، مجتبی جباری ( 43 ) ، حسین پاشایی ( 43 ) ، حسین کاظمی ( 61 ) ، اسماعیل شریفات ( 65 )
 استقلال تهران : مهدی رحمتی ، حنیف عمران زاده ، حمید عزیز زاده ، میثم حسینی ، علی حمودی ( اسماعیل شریفات 45 ) ، خسرو حیدری ، آندارنیک تیموریان ، کیانوش رحمتی ، مجتبی جباری ، میلاد میداوودی ( آرش برهانی 68 ) و فرهاد مجیدی
سرمربی : پرویز مظلومی
راه آهن : حسن رودباریان ، سعید چاه جویی ، میر هانی هاشمی ، ابراهیم کریمی ، حامد نورمحمدی ، حسین پاشایی ، حسین کاظمی ، حسین کعبی ( مجید باجلان 70 ( امیر طهمورثی 2+90 ) ) ، امید عالیشاه ( محمود امنه 79 ) ، بهادر عبدی و علیرضا عباسفرد
 سرمربی : علی دایی
 شرح بازی : دیدار دو تیم استقلال و راه آهن فارغ از تقابل تیم های دوم و شانزدهم جدول رده بندی، از آن دسته بازی ها به حساب می آمد که بی تردید می توان در پس عنوانش از واژه ی " حیثیتی " بهره برد . علی دایی یقین فراموش نکرده و نخواهد کرد دو دیدار رفت و برگشت باخته در مقام سرمربیگری پرسپولیس را به آبی ها در فصل پیش و این مهم باعث شده بود که هر چند با تیمی متفاوت در اندیشه ی انتقام از پرویز مظلومی باشد .
آهنگ تهاجمی استقلال در همان دقایق ابتدایی بازی حکایت از شروعی خوب برای استقلال می داد . در این دقایق نقش کلیدی خسرو حیدری به مانند غالب بازی های فصل هویدا بود . بازیکنی که سرعت و دقت بالای وی در ارسال های از سمت راست، وی را تبدیل به نقطه ی قابل اتکایی در ترکیب آبی پوشان نموده است . سانتر خسرو حیدری می توانست در همان دقیقه ی نخست بازی، گل برتری آبی پوشان پایتخت را به ارمغان بیاورد ولی ضربه ی سر فرهاد مجیدی توسط میرهانی هاشمی از روی خط دروازه بازگردانده شد .
 

 در آن سوی میدان راه آهن نیز در شرایطی مشابه حساب ویژه ای روی سمت راست خود باز کرده بود، آنجا که سرعت بالای حسین کعبی در حرکت بیش از پیش خودنمایی می کرد . پس از گذشت پنج دقیقه ابتدایی و برتری ملموس استقلال در تصاحب توپ و میدان، بازی کم کم به تعادل گرایید تا بازی دو تیم در پنج دقیقه ی پیش روی غالبا در میانه ی میدان دنبال شود . سانتر کم نقص شماره ی دو آبی پوشان می توانست در دقیقه ی سیزدهم زمینه ساز گل میلاد میداوودی گردد که ضربه ی سر این بازیکن فضای کناری دروازه ی رودباریان را شکافت . در حالی که شاگردان مظلومی پس از دقیقه ی دهم دگرباره برتری خویش را به حریف دیکته می نمودند ، خطای پنالتی شکل گرفته توسط علی حمودی روی امید عالیشاه و گل عباسفرد نتیجه را در پانزدهمین دقیقه به سود راه آهن تغییر داد .
 پس از این گل، شاگردان علی دایی به لاک دفاعی فرو نرفتند و تعادل حاکم بر جریان دیدار برقرار ماند . زردپوشان تهرانی حتی می توانستند روی ضربه ی آزاد حسین کاظمی در دقیقه ی 28 صاحب دومین گل خود شوند که مهدی رحمتی دگرباره ناجی دروازه ی استقلال شد . پانزده دقیقه ی پایانی نیمه ی اول هر چند با برتری نسبی استقلال همراه بود ولی این تیم نتوانست پیش از رهسپاری به رختکن آزادی بازی را به تساوی بکشاند تا این نیمه با برتری یک گله ی راه آهن به پایان برسد . دقایق اولیه ی چهل و پنج دقیقه ی دوم نیز به مانند نیمه ی اول با یورش های استقلال همراه بود . راه آهن برای حفظ برتری یک گله کاملا عقب کشیده بود و دل به ضد حمله بسته بود . حمله از سوی آبی ها و زیر توپ زدن های پیاپی شاگردان دایی می تواند بهترین تعریف از پانزده دقیقه ی اول این نیمه باشد . فرهاد مجیدی در پنجاه و دومین دقیقه این فرصت را داشت که بازی را به تساوی بکشاند ولی حسن رودباریان مانع از این مهم شد . بازی خوب و موثر مجتبی جباری درون محوطه ی جریمه ی حریف و پاس مناسبش به کاپیتان مجیدی، فرصتی عالی برای برترین گلزن آبی پوشان ایجاد کرد که کنار پای شماره ی هفت استقلال باز هم توسط رودباریان آماده راهی کرنر شد .
هرچند برتری نسبی آبی پوشان ادامه یافت ولی فشار شدید این تیم روی دروازه ی حریف پس از دقیقه ی شصت تا حدود زیادی از میان رفت . آرش برهانی پس از ورودش به زمین در دقیقه ی هفتاد و یک و در موقعیتی مشکوک به آفساید فرصت گلزنی را پیدا کرد ولی باز هم به مانند دفعات قبل، رودباریان خوش درخشید و مانع از گلزنی وی شد . حملات استقلال بالاخره چهارده دقیقه به پایان نتیجه داد و جباری بازی را به تساوی کشاند . پس از این گل نیز برتری استقلال ادامه یافت و درخشش مدافعان و دروازه بان راه آهن در چندین موقعیت مانع از ثبت گل برتری آبی ها شد . آرش برهانی در دقیقه ی 88 فرصت این را داشت که تعویض طلایی سرمربی خویش لقب بگیرد ولی کنار پای فنی وی از پشت محوطه ی جریمه ی زردپوشان با اختلافی کم از کنار دروازه عبور کرد . تلاش یاران استقلال در آخرین دقایق دیدار نیز نتیجه ای نداشت تا این بازی در پایان با تساوی یک بر یک به پایان برسد .

 

گل ها : 1-0راه آهن:حسین کاظمی پشت پنالتی شکل گرفته روی امید عالیشاه ایستاد که ضربه ی وی به مقصد مرکز دروازه به پای مهدی رحمتی برخورد نمود، ضربه ی سر کاظمی در برگشت نیز توسط دروازه بان ملی پوش آبی ها دفع شد ولی علیرضا عباسفرد در کش و قوسی خاص، یاران زردپوش را پیش انداخت .
 1-1:سانتر فرهاد مجیدی از سمت راست هجومی آبی پوشان روی نقطه ی پنالتی به مجتبی جباری رسید تا ضربه ی سر او دور از دسترس رودباریان تبدیل به گل چهارم او در این فصل شود .
برترین بازیکن : دوندگی و جنگندگی بالای شماره ی دو راه آهن ، گرفتن یک پنالتی و حضور موثر در دفاع و حمله سبب گشت که نام " امید عالیشاه " به عنوان برترین بازیکن زمین ثبت شود .
 اتفاق ویژه : تماشاگران استقلال که در آغاز بازی به تشویق علی دایی می پرداختند، در پی چندین مرتبه زمین خوردن شاگردانش در آغاز نیمه ی دوم او را به بازی ضد فوتبال متهم نمودند .

نظرات 1 + ارسال نظر
بامداد شنبه 23 مهر 1390 ساعت 00:51

ممنون از گزارش لحظه به لحظه و زیبای بازی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد