وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

چهلمین رویارویی استقلال و راه آهن

چهلمین رویارویی استقلال و راه آهن  

هفته دهم لیگ برتر عصر امروز پیگیری می شود و استقلال در آزادی میزبان راه آهن است.   

 


استقلال و راه آهن اولین بار 45 سال قبل در یک بازی رسمی مقابل هم قرار گرفتند: اول بهمن 1344 و در جریان مسابقات باشگاههای تهران ، آبی پوشان با دو گل کامبیز جمالی و کنستانت داوید خانیان مقابل راه آهن به برتری دست یافتند ، تیمی که تازه پای به دسته اول گذاشته بود. در دو بازی بعدی  این راه آهن بود که استقلال قدرتمند را شکست داد، اما روند شکست ناپذیری استقلال مقابل این تیم آغاز شد و فقط در زمستان 1359 بود که در بازی جام حذفی تهران ، راه آهن که ناصر ابراهیمی را به عنوان سرمربی در نیمکت خود داشت ، پس از شکست پرسپولیس موفق به شکست استقلال نیز شد و به گربه سیاه  غول های پایتخت مشهور شد. راه آهن در لیگ برتر نیز فقط یک بار در فصل 88 موفق به شکست استقلال شد و در بقیه بازی ها بازنده مطلق بوده است.
 دو تیم تاکنون 39 بار در مسابقات مختلف مقابل هم قرار گرفته اند که استقلال 23 بار و راه آهن 4 بار موفق به پیروزی شده و 12 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 62 گل و راه اهن نیز 25 گل به ثمر رسانده اند.
 

 در 20 بازی لیگ نیز استقلال 14 برد و راه آهن یک برد کسب کرده اند و 5  بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 33 گل و راه اهن نیز 12 گل به ثمر رسانده اند.
 

از فصل 84 تاکنون نیز استقلال و راه آهن 12 بار در لیگ برتر روبرو شده اند که راه آهن فقط یک برد  مقابل استقلال بدست آورده است. استقلال 10 بار راه اهن را برده و یک بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
 

فرهاد مجیدی گلزن این روزهای تیم استقلال با 6 گل بهترین گلزن آبی ها مقابل استقلال بوده است. مجیدی 4 گل در لیگ برتر و 2 گل در جام حذفی وارد دروازه راه آهن کرده است. پرویز مظلومی سرمربی فعلی آبی پوشان نیز سابقه 4 بار گلزنی مقابل راه آهن را با پیراهن استقلال دارد.
 


هر دو بازی فصل گذشته را استقلال با نتیجه 1- صفر برد. در بازی رفت میداودی گلزنی کرد و در بازی برگشت نیز هوار تک گل استقلال را به ثمر رساند. استقلال در 3 بازی اخیر خود با راه آهن ، سه برد با نتیجه 1- صفر بدست آورده است..
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد