وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

ایمان مبعلی، بازیکن برگزیده F.I.F.A


ایمان مبعلی، بازیکن برگزیده F.I.F.A
۲۲ دی ۱۳۸۹

 

هنر فوتبال مزیتی است که همه ندارند. بالا بردن توان استقامتی، افزودن قدرت حرکتی، حتی سرعت را در فهرست بازی خود گرفتن با تمرین مکرر و حساب شده ممکن می‌شود، اما هنر فوتبال باید در ذات بازی یک بازیکن باشد.
ایمان مبعلی از جمله بازیکنان صاحب‌ هنر فوتبال ما است. او که سال‌ها پیش می‌توانست و می‌بایست یکی از 11 مرد ملی‌پوش ما باشد، در بازی با توپ مهارت‌های خاص و ممتازی دارد.
ایمان با توپ جادوگرانه بازی نمی‌کند، اما توپ را نرم و راحت در اختیار می‌گیرد و از آن خود می‌کند. هنر ایمان در این است که توپ را خوب به دیگر همبازیانش می‌رساند و اهل کشتن وقت و تعطیل کردن زمان مفید بازی نیست.
مبعلی چنان فوتبال می‌کند که همبازیانش را به وجد می‌آورد. او با پاس‌های پی‌درپی، تمام تیم را در جریان بازی قرار می‌دهد.
مقابل عراق، ایمان از دقیقه 25 به بعد بود که موفق به راه‌انداختن توپ به شکل دلخواهش شد. مبعلی درنهایت سادگی جواد نکونام را، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی را، حتی آندو را به دوندگی بیشتر وادار کرد. پاس‌های ایمان که بدون مکث در یک دایره همه‌جانبه صادر می‌شد بقیه هافبک‌ها را نیز به بازی با توپ دعوت می‌کرد.
ایمان، وقتی توانست، نکونام و حاج‌صفی را پیدا کند، وقتی موفق شد مسعود شجاعی را برای پاس‌گیری به حرکت در آورد، تبدیل شد به بازیکن برتر زمین.
ایمان زننده گلی است که شاید سرنوشت جام پانزدهم را عوض کند، اما او را به واسطه گلزنی‌اش نیست که بازیکن برتر میدان نامیدند. این امتیاز به خاطر پاس‌های طلایی او نصیبش شد. مهم‌تر از پاس‌های طلایی مبعلی، پاس‌های ساده او بود. تیم ایران به لطف همین پاس‌ها توپ و زمین را از عراقی‌ها گرفت، مالک میدان شد و اراده خود را به عراقی‌ها تحمیل کرد.
بازی ایمان، هم چشمگیر بود و هم در کمال سادگی جریان داشت. مهمترین تصمیم افشین قطبی که او را برنده میدان کرد، این بود که تکنیک و هنر و مهارت ایمان مبعلی را شناخت و به دوندگی عناصر دونده‌اش ترجیح داد.
با وجود ایمان مبعلی در میانه میدان، استقلال ترکیب جور و هماهنگ و خط‌ هافبک قوی و غالبی داشت. عراق برای آن که بازی برده را ببازد، اول مغلوب‌ بازی مردان میانی ایران شد. در جمع هافبک‌های تیم ملی، ایمان بازیکنی بود که دوندگی بقیه را تکمیل می‌کرد.
کارشناسان F.I.F.A، ایمان مبعلی را بهترین بازیکن مهمترین بازی دور اول جام ملت‌ها می‌دانند.
کارنامه حرکتی 10 مرد تیم ملی ایران بدین قرار است:
*آندرانیک تیموریان: یازده هزار رو صدمتر
*احسان حاج صفی: ده هزار رو پانصدمتر
*ایمان مبعلی: ده هزار و سیصد و نود متر
*محمد نصرتی: ده هزار و دویست و ده متر
*جواد نکونام: ده هزار متر
*غلامرضا رضایی: نه هزار و هشتصد و هفتاد متر
*هادی عقیلی: نه هزار و چهارصد و شصت متر
*سیدجلال حسینی: نه هزار و چهار صد و چهل متر
*محمد غلامی: هشت هزار و نهصد و هفتاد متر
*مسعود شجاعی: هفت هزار و پانصد و بیست متر
شاهکار قطبی همین است. بالا بردن وزن حرکتی تیم ملی ایران.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد