وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

ه مناسبت شصت‌ویکمین سالگرد تولد ناصرحجازی،‌اسطوره فوتبال ایران

به مناسبت شصت‌ویکمین سالگرد تولد ناصرحجازی،‌اسطوره فوتبال ایران

۲۲ آذر ۱۳۸۹

 

آذر ماه سال گذشته،‌ناصر حجازی رئیس کمیته فنی باشگاه استقلال تهران در آستانه سالگرد تولد خود به علت مبتلا شدن به بیماری سرطان ریه در بیمارستان کسری بستری شد. خبری که فضای جامعه را تحت تاثیر قرار داد. ملاقات‌های مقامات ورزشی کشور، اهالی جامعه ورزشی و هنری، ازدحام هواداران در بیمارستان،‌توجه رسانه‌های ورزشی و حتی سیاسی،‌همگی بیانگر نگرانی‌ها از وضعیت جسمانی ناصر حجازی بود.پاسخ ناصرحجازی در جواب یکی از خبرنگاران،‌نشان از اراده‌ مردی که خود را آماده نبردی سخت با این بیماری کرده بود، می‌داد. حجازی پاسخ داد: «نترسید،‌مشکلی نیست، همه عمرم مبارزه کردم، حالا هم با این بیماری می‌جنگم حتی اگر سرطان باشد.»امروز ناصرحجازی سربلند از این نبرد سخت، وارد شصت و یکمین بهار زندگی خود می‌گردد تا نشان دهد که وقتی بیمار از بیماری بزرگ‌تر شد هر اتفاقی ممکن است.به همین مناسبت و در ارتباط با شخصیت مرد افسانه‌ای ورزش ایران تصمیم گرفتیم با تنی چند از اهالی فوتبال صحبت کنیم.دکتر علی‌فتح‌اله‌زاده- حجازی را از لحاظ صداقت و فنی قبول دارم.ناصرخان حجازی را حدود بیست سال است که می‌شناسم و هر مرتبه که در باشگاه استقلال مشغول به کار شده‌ام با ایشان همکاری نموده‌‌ام. شاید برخی تصور کنند که او را به دلیل انتقادهایش به باشگاه استقلال آورده‌ام، در حالی که با وی نایب قهرمانی آسیا و سه جام داخلی و خارجی را کسب نموده‌ایم و این نشان از اعتقاد فنی من به ایشان دارد که می‌تواند هر فرضیه دیگر را رد کند، حتی این که گفته می‌شود رفاقت من با ایشان باعث می‌شود که با او همکاری نمایم، در حالی که رفاقت به جای خود، این صداقت ناصرخان حجازی است که باعث گردیده تا همواره در باشگاه استقلال در کنار یکدیگر باشیم. هرچند صریح بودن وی در گفتار و کردار،‌کار را با او سخت می‌کند اما ناصرخان حجازی هرگز به دنبال پول نبوده است و هیچگاه در صدد تحمیل بازیکن نمی‌باشد. ناصرخان در جهت اهداف و کاهش هزینه‌های باشگاه همیشه نهایت همکاری را داشته است و در این شرایط به نایب قهرمانی آسیا رسیدیم. در مواقعی اختلاف سلیقه بوده است لکن در جهت سازندگی و این عاملی است که دوستی و رفاقت، کماکان پا بر جا باشد. ناصرخان در دوران بیماری نیز سخت‌کوشی خود را نشان داده است و در مقابله با بیماری نیز سربلند بوده و شاید کمتر کسی دارای چنین شخصیتی باشد تا امروز باشگاه استقلال در خدمت ایشان باشد و از تجربیات وی نهایت استفاده را ببرد.
منصور پورحیدری- حجازی بزرگی خود را حفظ کرد، بیش از چهل سال است که ناصر را می‌شناسم و با یکدیگر دوست بوده‌ایم. بازیکنی که از لحاظ فنی بسیار بزرگ می‌باشد و حتی بعد از مبتلا شدن به بیماری،‌ باز هم بزرگی خود را با اعتماد به نفس بالا نشان داد. او در برابر بیماری هیچگاه کم نیاورد و تلاش وی برای شکست رقیب خطرناکش مثال زدنی است. البته انتظاری جز این از ناصر نمی‌رفت. افراد بزرگ در هر شرایط، بزرگی خود را حفظ می‌کنند. سالگرد تولد او را تبریک می‌گویم و آرزوی سلامتی روزافزون برای وی دارم و امیدوارم روند رو به رشد او در جهت کسب سلامتی کامل و دوباره تداوم یابد. بسیار خوشحالم که اکنون با مردی که در مقابل سختی‌ها ایستادگی داشته است، همکاری می‌نمایم و نهایت تلاش خود را برای سربلندی نام استقلال خواهیم داشت.
علی پروین- حجازی جواب اعتماد همه را داد. سال‌ها با ناصر دوست و همبازی بوده‌ام. ناصر واقعا نمونه است. آن دوران که همبازی بودیم،‌وقتی درون دروازه قرار می‌گرفت،‌خیال بازیکنان تیم راحت بود. هنگامی که خبر بیماری او را شنیدم بلافاصله راهی بیمارستان شدم و آنجا بود که باز هم خیالمان راحت شد که ناصر مقابل این بیماری نیز ایستادگی خواهد کرد. شاید هر شخص دیگری جای وی بود در مقابل این بیماری کم می‌آورد اما وی امروز جواب اعتماد همه را داده است. به حق این روزها و شب‌های عزیز از خداوند می‌خواهم روند رو به رشد بهبودی وی را سرعت بخشد تا جامعه فوتبال کماکان از تجربیات او  استفاده نماید.
غلامحسین مظلومی- خاطره دیدار با کره شمالی هیچگاه فراموش نمی‌شود. ناصر از دوستان صمیمی من است که خاطرات بسیار خوبی از ایشان دارم. در استقلال و تیم ملی در کنار هم بودیم. بازی با کره شمالی بهترین خاطره ورزشی من است که هیچ‌گاه از خاطر‌ها دور نخواهد شد. سال گذشته بعد از ابتلا به بیماری به همراه سایر بازیکنان به ملاقات وی می‌رفتیم. او از لحاظ جسمانی وضعیت خاصی داشت که با گذشت زمان وی با قدرت و روحیه بالا توانست بر آن شرایط غلبه کرده و قطعا دعاهای مردم که او را از صمیم قلب دوست می‌دارند، بی‌تاثیر نبوده است. ناصر اسطوره ورزش است و بسیار خوشحالم که او را در کمیته فنی می‌بینم. برای حجازی آرزوی سال‌ها سلامتی را دارم تا همیشه سر حال و قبراق در کنار خانواده خود و فوتبال مملکت باشد. نصرا...عبدالهی- حجازی الگوی ایستادگی است حجازی بعد از ابتلا به بیماری همچون دوران بازی‌اش نشان داد می‌تواند، الگو باشد حتی برای بیمارانی که در چنین شرایطی ممکن است روحیه خود را از دست دهند. حجازی محکم ایستاد، مبارزه کرد تا با قدرت، سمبلی باشد برای تمام کسانی که در مقابل سختی‌ها خود را ضعیف می‌پندارند پرویز مظلومی- حجازی در گفتار و کردار صداقت دارد ناصرخان را سال‌هاست که می‌شناسم. بزرگ‌ترین حسن اخلاقی‌اش،‌صداقت در گفتار و کردار وی است. زبان و دلش یکی است. بعد از بیماری،‌ایمان داشتم با نیرو و انرژی که در وی سراغ دارم، این شرایط سخت را پشت سر بگذارد و این اطمینان را دارم که وی تا سالیان سال در کنار فوتبال ما خواهد بود. خوشحالم که امروز ناصرخان را در مجموعه استقلال می‌بینم تا تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهد و همگی برای سربلندی نام استقلال از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد. از خداوند متعال برای او آرزوی سال‌ها سلامتی را دارم.شاهرخ بیانی- حجازی اهل نقش بازی کردن نیست. ناصرخان را همگان به صداقتش می‌شناسند. او هیچگاه به خاطر منافع مالی،‌شخصیت خود را زیر سوال نبرده است. او اهل نقش بازی کردن نیست و از گفتن حقیقت ابایی ندارد. با ناصرخان حجازی رفاقت و دوستی دیرینه‌ای دارم. او حتی بعد از بیماری همچون دوران فوتبالی خود،‌شخصیتش را حفظ کرد،‌محکم ایستاد و من به نوبه خودم از برخورد با چنین شخصیتی همواره لذت برده و افتخار می‌کنم. در شرایط فعلی در باشگاه استقلال به یکدیگر بسیار نزدیک هستیم. هیچگاه حالات بیماری را در ظاهر و شخصیت وی ندیده‌ام. شاید از لحاظ بدنی کمی ضعیف شده باشد اما هرچه زمان می‌گذرد صلابت و پایداری را در او بیشتر می‌بینم. ناصرخان الگویی است نه فقط برای من بلکه برای کسانی که او را می‌شناسند چه به عنوان دوست و همبازی و چه هوادار و حتی بیمارانی که روحیه خود را در آن شرایط از دست می‌دهند. ناصرخان الگویی است برای ورزش و جوانان ما. در سالگرد تولد ایشان از خداوند می‌خواهم که سالیان سال سلامت باشند تا خانواده وی، دوستدارانش و جامعه ورزش از وجود ایشان نهایت استفاده را ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد