وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

قطبی: میداودی تا زمانی که تشنه بازی نباشد دعوت نمی‌شود

 89/06/07 - 17:11
/نشست خبری سرمربی تیم ملی/- 5 و پایانی
قطبی: میداودی تا زمانی که تشنه بازی نباشد دعوت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی گفت: میلاد میداودی تا زمانی که تشنه بازی نباشد به اردو دعوت نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین قطبی در ادامه نشست خبری خود صحبت‌های زیر را عنوان کرد:

* برای میلاد میداودی و فرهاد مجیدی احساس خوبی داشتم

زمانی که در ورزشگاه آزادی بودم و میلاد میداودی و فرهاد مجیدی گل زدند برای آنها احساس خوبی داشتم. برای هاشم بیک زاده با آن گل زیبایی که زد همین احساس را داشتم. من قبل از اینکه بتوانم بدوم، عاشق فوتبال بودم و هر گاه در هر استادیومی شاهد گل بی‌نظیری باشم خوشحال می‌شوم. فکر می‌کنم در ایران یکسری از مسائل خیلی پررنگ می‌شود و همه به همه چیز بدبین هستند. من 30 سال دور از ایران بودم و اینطور نیست که من اصلا دوست نداشته باشم که آنها در لیست من باشند.

* نباید در مورد دفاع‌ها با یک بازی قضاوت کرد

یکی از بهترین‌ گلرهای آسیا را در درون دروازه داریم و در خط دفاع نیز گزینه‌های خوبی داریم. مدافعان ما پیشرفت کرده‌اند و در هر پست دو بازیکن جایگزین داریم. در این اردو 25 بازیکن را به دلیل مشکلات جسمانی یا ویزا به اردو دعوت کردیم.

من بازی مدافعان سپاهان و استقلال را دیدم و معتقدم نباید با یک صحنه و با یک بازی در مورد آنها قضاوت شود. این را باید پذیرفت که بازیکنان ما در باشگاه‌ها با سیستم و روش‌های مختلفی بازی می‌کنند و هرگاه اینها به اردوی تیم ملی بازمی گردند دو روز طول می‌کشد تا با تفکرات من هماهنگ شوند. بازی که تیم ملی انجام می‌دهد با آنچه در لیگ ایران برگزار می‌شود فرق می‌کند و به همین دلیل من قضاوتم برای انتخاب بازیکنان یک مسابقه و یک صحنه نیست.

* شخصیت گلرهای تیم ملی خوب است

در مورد انتخاب گلرها مثل شما فکر نمی‌کنم. من فکر می‌کنم که رحمتی یکی از بهترین‌هاست که عملکرد خیلی خوبی داشته است. با او یک سال است که در اردوها زندگی می‌کنم و تفکری که او دارد برای هر تیمی بی‌نظیراست. شخصیت‌ تمام گلرهای دعوت شده به تیم ملی خوب است.

در کنار آنها از منصور رشیدی استفاده می‌کنیم که اسطوره همه مربیان فوتبال ایران بوده است. اینطور نیست که گلرهای ما فکر کنند هر عملکردی که داشته باشند در اردوی تیم ملی هستند اما این را هم بدانید که دروازه‌بانان وظیفه‌شان با سایر بازیکنان فرق می‌کند. سعی کنیم در این مدت کوتاه به آنها اعتماد به نفس بدهیم.

شما از عملکرد میرزاپور گفتید اما این را در نظر نمی‌گیرید که او در تیمی بازی می‌کند که بهترین مهره‌های ایران را ندارد و ابتدای لیگ و با توجه به ناهماهنگی تیم ها عملکرد خوبی داشته است. چرا شما همه چیز را تقصیر گلر می‌اندازید و چرا عملکردهای خوب او را نمی‌بینید؟ میرزاپور 70 بازی ملی دارد و میانگین گل خوردن او زیر یک است.

به این نکته هم توجه داشته باشید که وقتی او می‌داند به عنوان دروازه‌بان دوم دعوت می‌شود رفتار بسیار خوبی دارد و مدام در حال کمک به سایرین است. متأسفانه در فوتبال ایران هستند بازیکنانی که وقتی به تیم ملی دعوت نمی‌شوند یا روی نیمکت می‌نشینند چه سمپاشی‌هایی می‌کنند. من به دنبال بازیکنانی می‌گردم که همدل باشند که همیشه تشنه و گرسنه بازی در تیم ملی باشد حتی اگر پاداشی که می‌گیرند مثل پاداشی نباشد که در باشگاه‌ها می‌گیرند.

*تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط مقابل حریفان قرار بگیریم

دلیل اینکه من قول نمی‌دهم نگرانی و ترس نیست. یک سری از مسائل است که اگر حل نشود ما را به مشکل می‌اندازد. مثلا برای همین سفر به چین مواردی مثل ویزای بازیکنان جوان، ساعت پرواز، مسیرهای سخت و طولانی پرواز، همکاری که بعضی از باشگاه‌ها با تیم ملی نمی‌کنند باعث می‌شود که برای من دغدغه شود.

می‌خواهم این مسائل بررسی شود و گرنه من مثل یک سرباز تا آخر با تیم ملی هستم و با این موارد می‌جنگم و شرایطی هم فراهم می‌کنم که با بهترین وضعیت مقابل حریفان قرار گیریم.

دلیل اینکه من از هر لغتی دیگر استفاده نمی‌کنم این است که از هر کلمه‌ای که استفاده می‌کنم در روزنامه‌ها هزار نوع تعریف از آن می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام از لغات درست استفاده کنم.

* از این غمگینم که چرا به هم کمک نمی‌کنیم

در کشورهای مختلفی کار کرده‌ام و نمی‌توانم بگویم در هیچ جا مشکلی نیست. به هر حال در هر جایی که باشی وقتی صبح از خواب بلند می‌شوی و زندگی رو به جلو در پیش رو داری مشکلات هم وجود دارد اما آنهایی که باهوش هستند به این مشکلات به چشم یک موقعیت نگاه می‌کنند.

بعد از 35 سال می‌خواهیم به فینال جام ملت‌های آسیا برسیم. باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و برای سربلندی ایران تلاش کنیم. من را این مسئله غمگین می‌کند که چرا به هم کمک نمی‌کنیم، چرا به هم روحیه نمی‌دهیم، همدیگر را تشویق نمی‌کنیم. من بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارم. آنها بی‌نظیر هستند و خیلی زود همه چیز را فرا می‌گیرند.

* میداودی تشنه بازی در تیم ملی شود به اردو دعوت می‌شود

برخورد یک مربی در تیم باشگاهی و ملی متفاوت است. من در تیم ملی وقتی ببینم بازیکنی شرایط بازی در تیم ملی را ندارد می‌توانم از گزینه‌های دیگری استفاده کنم. وقتی میلاد میداودی با انگیزه در تیم ملی شرکت نمی‌کند او را دعوت نمی‌کنم تا هم برای خود او و هم برای دیگران یک درس آموزشی باشد.

در تیم ملی 70 میلیون نفر آرزو دارند که بازی کنند. مثلا خود من اگر بازیکن بودم و به اردوی تیم ملی دعوت می‌شدم اگر یک پایم هم بریده می‌شد به مربی خود می‌گفتم که اگر هم شده با همان یک پا مرا به اردو دعوت کند. هرگاه بازیکنی چنین تفکری داشته باشد در تیم ملی به رویش باز است.

من هم خیلی دوست دارم بازیکنانی با سطح فنی بالا به تیم ملی دعوت کنم اما به شرطی که بازیکن تشنه تیم ملی باشد. باشگاه مبالغ زیادی را به بازیکنان پرداخت می‌کند و وقتی همین بازیکنان به تیم ملی می‌آیند و با پاداش‌های کم روبه رو می‌شوند همین مشکل ساز می‌شود. ما باید در آینده این مسئله را حل کنیم.

باشگاه‌ها نقش مهمی در ساختن بازیکنان دارند. بزرگترین امتیاز یک ورزشکار زمانی است که به تیم ملی دعوت می‌شود اما وقتی احساس می‌کنم کسی چنین احساسی ندارد فکر می‌کنم نباید به تیم ملی دعوت شود. فضای تیم ملی آنقدر مهم است که قلب 70 میلیون نفر برای آن می‌تپد بنابراین بازیکنان باید با افتخار این موضوع را درک کنند.

من فکر می‌کنم مجیدی چنین حسی دارد و با تمام وجود بازی می‌کند. من تأثیرگذاری او را در استقلال دیده‌ام اما داستان میداودی متفاوت است. من هم وقتی گل‌های او مقابل سپاهان دیدم به عنوان یک ایرانی افتخار کردم که چنین بازیکنی در چنین سطح توانایی وجود دارد اما این را در نظر بگیرید وقتی قرار بود ما به ارمنستان برویم او گفت مصدوم شده است. من پزشک نیستم و نمی‌توانم تشخیص بدهم که او مشکل داشته اما دیدم که برای تیمش 90 دقیقه بازی کرد. پس وقتی احساس کردم که میداودی برای تیم ملی تشنگی لازم را ندارد ترجیح دادم در کنار تیم ملی نباشد.

اکنون در تیم ملی در خط حمله بازیکنانی مثل اولادی و غلامی هستند که می‌خواهند بجنگند. تعارف ندارم اگر میداودی نشان دهد که تشنه ما در تیم ملی است او را به تیم ملی دعوت می‌کنم.

* دیدگاه من با کمیته فنی فرق دارد

من افتخار می‌کنم که ایرانی هستم. اینکه در کمیته فنی اعلام شده که قرار است تمرینات باشگاه‌ها مطابق با تمرینات تیم ملی شود نظر کمیته فنی است. نظر من این است که هر مربی حرفه‌ای دیدگاه خودش را دارد و همه مربیان ایرانی تلاش می‌کنند که به روز شوند و من اگر فکر کنم و ببینم که تیمی روش خوبی را دنبال می‌کند حتما از آن استفاده می‌کنم.
www.farsnews.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد