وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی
وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

وبلاگ هواداران فرهاد مجیدی

بزرگترین پایگاه اطلاع رسانی و هواداری فرهاد مجیدی

استقلال ـ سپاهان؛‌ از ریودوژانیرو تا صربستان، از تهران تا اصفهان

استقلال ـ سپاهان؛‌ از ریودوژانیرو تا صربستان، از تهران تا اصفهان

بازی بزرگ فصل در هفته هفتم برگزار می‌شود. شما طرفدار کدام تیم هستید؟‌

2010/8/26 17:07:00hare

سایت گل ـ اگر فوتبال ایران، مقیاسی در حد بین‌المللی داشت، بازی استقلال و سپاهان یکی از مهمترین بازی‌های جهان فوتبال بود. مسابقه‌ای که تمام جذابیت‌های یک بازی کلاسیک فوتبال را دارد. مسابقه‌ای با طعم انتقام، دلتنگی،‌ کینه، هیجان و ... از کدامش شروع کنیم؟
‌استقلالی‌ها:اکثریت بازیکنان زمین را استقلالی‌ها تشکیل می‌دهند. به جز یازده نفر آبی‌پوش تیم مقابل نیز یک لشکر وابسته دارد. از امیرقلعه‌نویی گرفته تا رضا عنایتی و از خسرو حیدری تا هاشم بیک‌زاده. این مهمترین نقطه تقابل است. جایی که طرفین به نسبت «نقطه استقلال» سنجیده خواهند شد. در بازی فردا درخشش و گلزنی در هر دو تیم در این بازی خاص،‌ معنای به خصوصی دارد و اهمیتی به مراتب بیش از چیزی که در ذهن دارید. 


مربی‌ها:امیرقلعه‌نویی و پرویز مظلومی هر چه قدر هم که در مصاحبه‌ها به هم پپسی تعارف کنند،‌ خدا می‌داند که مثل همه مربیان فوتبال ایران یک قران همدیگر را قبول ندارند گرچه پرویز در مقطعی دستیار قلعه‌نویی بود و امیر همان وقت‌ها  درباره‌اش می‌گفت که او کارش را بلد است. این دو اما در شرایطی جدید مقابل هم می‌ایستند. استقلال با پرویز مظلومی قرارداد دو ساله بسته و این به آن معناست که قصد دارد پای او بایستد. اما امیر که حالا سپاهان را برای ادامه فعالیت حرفه‌ای انتخاب کرده،‌ به هیچ وجه نمی‌تواند از کاراکتر استقلالی خود فاصله بگیرد، به هر حال سودای بازگشت به تیم محبوبش را دارد و این یکی از همین فرصت‌هاست که به همه ثابت کند اگر خودش بود چقدر شرایط فرق داشت. همانطور که گفتیم در این بازی استقلال اهمیت زیادی دارد. چه به سودش کار کنی و چه علیه‌اش باشی.

بین‌المللی‌ها:در این بازی تا دلتان بخواهد سوژه داریم از بازیکنان خارجی پرشمار، سه برزیلی استقلال،‌ ابراهیم توره سنگالی، یانوش صرب و فابیو جان واریو که البته مصدوم است. ملی‌پوش‌ها هم الاماشاءالله. از مهدی رحمتی تا ایمان مبعلی و از فرزاد آشوبی تا احسان حاج‌صفی. به جز ملی‌پوش‌های فعلی فرهاد مجیدی و میلاد میداودی هم فعلا به دلایلی عضو تیم ملی نیستند اما آنها را هم باید ملی‌پوش به حساب آورد. بنابراین یازده بازیکن زمین فعلا ملی‌پوش‌اند و برخی دیگر مثل رحمتی، برهانی،‌ نویدکیا،‌ جمشیدیان، صادقی، محمدی، منتظری و چندتای دیگر سابقه بازی ملی دارند.

تاکتیک‌ها:سپاهان در این فصل بازی بلند و مستقیم را در دستور کار قرار داده است. استفاده از 7 بازیکن بلندقامت در ترکیب و استخدام بهترین سانترکنندهای ایران، نشان می‌دهد که شیوه مورد نظر قلعه‌نویی برخلاف فصل گذشته چیست. استقلال هم با بازیکنان سریع و خلاقی که دارد،‌بازی را روی زمین خواهد برد. جنگ اصلی جایی است که فرهاد مجیدی و میلاد میداودی باید با مدافعان گردن کلفت سپاهان مقابله کنند. اگر ایمان مبعلی شبیه خودش بازی کند، استقلال شانس بیشتری برای پیروزی خواهد داشت.

شرایط:نه استقلال و نه سپاهان بازی‌های خوبی در این فصل نداشته‌اند و امتیازهای خوبی هم نیندوخته‌اند. اما این بازی یک نقطه شروع، می‌تواند باشد. این«می‌تواند باشد» در حکم یک دعاست یعنی اینکه خدا کند باشد. یعنی اینکه خدا کند این بازی در همان سطح کیفی مورد نظر برگزار شود. یعنی اینکه خدا کند آخر بازی پیش خودمان فکر کنیم همه چیزهایی که درباره ضعف فوتبال ایران می‌گویند حقیقت ندارد. 

www.goal.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد